Thursday, June 18, 2009

Tell The Price

Hari ni sebut harga untuk kerja-kerja di sekitar Sepang di keluarkan..ngee sebagai BEKAS praktikal yg mengada-ngada aku pon turut terlibat secara tak langsung.

Wush ramai gak orang datang..ada 21 projek..so ramai la yg cuba nasib..macam2 ragam.hehe.ada yang tersalah taip nama syarikat,ada yang salah tulis number fail la ada yang tak faham prosedur la..riuh office aku ni cam pasar.ada soalan-soalan yang aku tak leh jawab.hehe.tapi yg penting tu KEYAKINAN.susah soalan encik tu..saya panggil org yg bertanggungjawab ye..hahaha

Rajin Haninah datang office, dah la tak dapat elaun.. ngee..ilmu dan elaun adalah dua benda berbeza..elaun bila-bila aku boleh cari.tapi ilmu bukan nya selalu ada peluang. Contohnya sebut harga ni.. kadang-kadang je ada.

Macam tu gak hidayah Allah.. datang nya bukan di pinta-pinta, bukan di buat-buat tapi datang dengan kehendak Allah. Sekali hidayah tu datang, belum tentu esok-esok hidayah tu datang lagi. macam tu gak ngan kematian, bila ia datang takkan lambat atau cepat walau sesaat.

=0 à =)

Hidayah Allah tu ape..nama orang ke..hampeh.gothic tu ko tau pulak.DUSH!! hidayah Allah tu boleh aku katakan cam petunjuk. Petnjuk untuk yang kureng baik kepada yang baik atau baik kepada yang lebih baik.

mcam mana nak dapat hidayah Allah tu??berdoa dan berusahala.. adoyh.kalo ko lapo dan teringin nak makan daging kambing masak kurma, boleh ke ko jz tersengih2 dan BERDOA kat depan laptop ko n blingg dah de tersedia depan mata.huh.mesti ko perlu gi pasar/jumpa tokey kambing utk beli kambing. plg pemalas plak bleh order je kat kedai mamak tu..

So secara tak langsung aku ada pengalaman untuk pengurusan inden, sebut harga dan tender. Tiga benda ni secara amnya macam kontrak. Iaitu perjanjian secara rasmi antara majikan ( MPsp ) dan kontraktor.

Hehe

Tapi aku balik awal hari ni.. ada macam-macam sebab..tapi antara yg paling kuat mak aku soh balik..hehehe.ok gak tu, myb mak aku kesian cz aku dah 3 malam tido lambat =)

No comments: