Friday, June 26, 2009

Babi owhh babi

Haninah mencarut??huh apsal???tak penah dengar ke!!!stakat sebut BABI.kira mencarut ke??lain la kalo aku sebut sial ke cilaka ke..oppsss.sude..sude..dose you..emm,Korang ade tonton berita malam tadi??(250609) .owh.aku pon tak tonton ..tapi ade tak perasan pasal H1N1 a.k.a. selesema BABI.

Ada orang komen pasal penggunaan BABI tu.katanya kurang sopan, tak sesuai dengan adat ketimuran yang kita amal kan dan bla..bla... So di cadangkan ditukar kepada selesama KHINZIR

.

o.w.h

.

haha.gila hampeh.kadang-kadang aku agak pelik dengan sikap orang Malaysia ni.suka PERIHATIN pada perkara yang aku rasakan kurang penting.ada perkara yang kita perlu kisah dan kecoh.ada perkara yang kita tak perlu pedulik dan dunnoe.contohnya bila jiran-jiran ko dapat 50hengget sebab menang main judi.perlu kah ko kesah dan banga.lain la kalo jiran ko tu ada pokok yang mengeluarkan not-not wangi bernilai 50hengget.dan ketika itu, adakah anda tahu yang aku adalah orang yang paling untuk tahu. (hahaha )

Macam penggunaan istilah BABI tu,bagi aku ok je..sekurang-kurangnya dengan pengunaan BABI pada perkataan selesema tu mengukuhkan statement yang kalo makan khinzir tu adalah salah satu punca dan memudahkan anda mendapat penyakit H1N1. (statement oleh kak ayu,staff office aku). Lain la kalo aku cakap, ko tu yang babi!!perkataan yang sama tapi membawa maksud yang berlainan kan..haha

Maka wahai ko,anda, dan mereka..fikir-fikir la sebelum berkata-kata.kadang-kadang bila banyak cakap ni boleh menampakkan ko ni sebenarnya seorang yang bodoh dan cakap besar.eh, aku tak ckap psal ko k!!

Aku rindu zaman sekolah~

No comments: