Wednesday, May 27, 2009

stu hari di SOGO

beberapa minggu yang lalu, aku telah sekali lagi mengharungi hiruk pikuk kolumpo untuk ke lawyat untuk menjemput si mata hati a.k.a. Laptop presario balik ke rumah kami di temani oleh junior aku ( mekasih syu (~_^)v )..

den selepas tu kitorang telah pon pergi ke jalan TAR untuk mencari beberapa barang aku yang perlukan..ramai betul orang time tu..lagi2 kat area SOGO, dan kelihatan budak2 yang ber kopiah memujuk2 oarang ramai untuk beli kismis yang harga sehengget tu..


aku ngn syu dah niat dah hati kering kecut dan berjanji sumpah setia dah untuk tak akan beli WALAU SEKOTAK PON!! Cz cecean ny tak nak menyokong sideket buruh kanak-kanak .


lepas balik dari kedai buku kelihatan seorang budak lelaki..aku agak2 baya adik aku yang bongsu..myb dalam 10-12 tahun..berbaju melayu berkopiah..berlari2 anak sambil bawak kotak2 kismis tu..

.

.


Hmm…


Aku teringat adik aku kat umah, kalo aku suroh dia g kedai dia lebih sanggup berdiri dan tersenyum je kat pakcik tu sehari suntuk cz malu nak bercakap..


Tapi budak tu tersenyum je..


Lari-lari bawak kotak tu..


Dari depan SOGO sampai la ke stesen LRT..

.

.


Aku pandang syu..

Kitowang ekot budak tu smpai LRT

Tibe-tibe



Aik,hilang dah bdak nya


Dalam kepala otak aku berfikir adakh budak tu jelmaan jin bebudak yang nak mguji manusia



Haha.hampeh

.

,


Pusing belakang budak tu ade kat blakang kitowang..adoyh..luluhnya ati aku..



Dik,bagi kitowang kismis 4 kotak


4 ringgit kak..


Aku tanye budak tu beberapa soalan,

Yang aku lagi sedih bila budak tu mcam takot2 je nak jawab

Atau erti kata lain mungkin dia dah di ugut~


Hmm..


Adakah Malaysia terlalu miskin hingga kanak-kanak perlu mengemis

Sedangkan

Ramai di antara kita yang ade 3-4 biji rumah atau lebih dengan harga beratus2 ribu

Tapi tak duduk pon



Ramai di antara kita yang sanggup bebelanja mewah untuk haiwan peliharaan

Adakah taraf haiwan peliharaan lagi tinggi dari manusia

Wargh!!!

Cepat la aku kaya!!!


Balik umah aku pakse adik aku yg bongsu telan sume kismis2 tu


-terima kasih yang sudi berlari~




No comments: